3 mars

Andra dagen i skolan och vi har redan lärt oss en hel del. verb, verb och verb, lite vokabulär och det känns bra.
Vi gick även till rektorn på rasten o klagade den massiva kylan i våra rum, den ickefungerande gasspisen och varmvattnet i köket, som faktiskt inte finns. När vi kom hem igen, efter promenad i regn, stod det ett litet element till mig o åsa i hallen :) Spisen trodde vi också fungerade men nej, det fick bli mackor till lunch.

Sen hände det ofattbara; solen kom fram! Solen sken och det var megavarmt och vi började ta bussar till IKEA som låg på andra sidan staden typ, långt långt bort. IKEA var nice iallafall, svensk mat! köttbullar, strips, brunsås och lingon för endast en euro efter klockan fem, helt galet billigt :)
Efter två timmar gick vi glada därifrån med trasmattor, lakan, handdukar, värmeljus, knivar, kudde till mig m.m. I 'de Suecia' shoppen handlade jag hem lite knäckebröd och till min stora glödje; marabouchoklad! :D

Nu det sista har vi inrett litegjort läxor och chillat. Mitt o Åsas rum är numera supersnyggt och nu ska jag sova under mina nya lakan.

Jag börjar trivas härnere!

btw, vår adress:
Ellen Johansson
Sprachcaffe/Academia Málaga PLUS
Pasaje Antonio Barcelo Madueño 8
290 17 Málaga
España

Skriv! :D

Kommentarer
Postat av: malin

du får kanske länka från den förra bloggen så folk vet att du skriver här... eller har du skrivit det nån annanstans? =)

2009-03-04 @ 07:41:20
URL: http://malinmargareta.e-blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0