16 mars

och idag kan jag ansöka till högskolan. känns spännande, fast väldigt fundersamt på samma gång. ska jag till linköping? kommer jag in i göteborg? uppåt landet, neråt landet? lots of questions.

idag hade vi vår hittills svåraste lektion i skolan. prepositioner, por och para. en övning med kanske 30 luckor fick jag nog sudda på nästan hälften, hur många regler och krångligheter som helst, inte kul.
vår lärare har börjat bli lite snällare nu iallafall, eller så har hon insett att vi inte är så bra som hon trodde från början.

efter skolan gick vi upp o glassade på taket och efter ungefär 1.5 timme ser jag att dörren in är stängd vilket gör oss utelåsta. då hade det börjat bli riktigt kallt däruppe med kall vind så vi hade tur att en snäll tant kom o öppnade åt oss.
ikväll har max lagat köttbullar och de var riktigt goda så det blir samma imorgon :)

nu blir det film, brother bear tror jag allt!

Kommentarer
Postat av: adam

tjaa:D ni verkar bli bortskämda av den där max. spanska prepositioner har jag alltid haft lite talang för så fråga gärna om hjälp ifall du behöver!

2009-03-16 @ 23:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0