15 mars

och jag orkar inte plugga.
känner mig dålig, vi har bara varit här i två veckor och jag har redan slutat göra mina läxor.
iofs, det är väl ingen direkt läxa vi fått, men "estudiamos en nuestros casas!" får en att tänka att jo, det vore nog en bra idé.

idag har vi iallafall trotsat vår rädsla för att bränna upp oss och legat en stund på stranden. när vi blev alldeles för varma och kände oss lite röda gick vi för att köpa glass och tillslut hittade vi en liten kiosk eller nåt som verkade ha lite allt möjligt. "Leche del sol?" frågade vi lite försiktigt och tanten i kiosken tog fram två dammiga flaskor nivea sunlotion faktor 15. woho! vi smörjde in oss ordentligt och låg kvar på stranden en stund till, nöjda och belåtna.

då inte en enda affär är öppen här på söndagar hade vi självklart inte handlat något som behövdes för att laga en ordentlig middag. vi kokade lite makaroner och käkade med snodd donken-heinekkenketchup och bestämde sedan att vi skulle käka lasagne på namaste ikväll.
vi kom precis därifrån och den lasagnen är verkligen to die for.

nu blir det lite läsande och sen sängen.
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0