11 mars

Sitter i soffan och gör mest ingenting. Lyssnar på spotify och har det allmänt bra och så tittar jag åt vänster. Där sitter Veronica och storgråter samtidigt som hon läser "Små citroner gula" en bok som både jag o Åsa adores. Det är tydligen sorgligt nu, jag kommer inte ihåg vad som händer. Ska läsa den sen igen :)


Idag har vi tjejer vart på stranden. Vi köpte varsin megabaguette och gjorde iordning oss för picknick. max stannade hemma för han behövde tvätta. "Jag ska vara manlig o tvätta o gå naken" var hans kommentar.
Väl nere på stranden hittade vi våra nya vänner Rutger och Vauter (?) och sen kom även amerikanen Cody och en vän till honom. Det var härligt att äntligen ligga o ta det lugnt i solen, men det blåste kallt så det var inte så man njöt fullt ut som jag hade velat.

Efter några timmar på stranden gick de andra hem och vi gick till vår favoritrestaurang/bar Namaste. De andra drack öl och jag åt världens godaste brownie, mumma!

Har fortfarande den kassa läraren, skolan är inte kul när man har henne.
Idag på praktiklektionen sa hon att vi skulle  prata fem minuter var om en resa vi gjort, i "dåtidstempus". Vi gjorde oss redo för att skriva lite om våra resor för att sen läsa upp det och hon säger "Max, du kan börja". 
What?!
Vi är nybörjare! Vi kan inte prata flytande spanska fem minuter i sträck utan förberedelse.
Imorrn ska vi prata om våra hus, utan papper. gud.
Hoppashoppashoppas på vår gamla lärare imorrn!

Kommentarer
Postat av: Den där Malin

det är ju tur att ni är nybörjare allihop så alla har den där småpaniken när hon säger så... bitch på allvar alltså... vad betyder namaste? jag känner igen det...

2009-03-12 @ 07:54:17
URL: http://malinmargareta.e-blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0